KODIAQ

Nová ŠKODA KODIAQ

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

 

 

Nová ŠKODA KODIAQ

Nová ŠKODA KODIAQ - objavte nové obzory na Aute roka 2017

 ŠKODA KODIAQ - katalóg

 ŠKODA KODIAQ - cenník

2. marec bol dňom, odkedy ŠKODA KODIAQ prestáva byť modelom zahaleným tajomstvom a vydáva sa na cestu k zákazníkom. Otestovať a vyskúšať si ju môžete aj v našom showroome, kde na vás čaká v najvyššej výbave Style. Prostredníctvom on-line formulára sa môžete objednať na predvádzaciu jazdu a skrotiť tak nového KODIAQa medzi prvými.

Prvé veľké SUV značky ŠKODA si získalo srdcia slovenských motoristov ešte pred uvedením na trh. Svedčí o tom získanie prestížneho ocenenia Zlatý volant 2016, v ktorom KODIAQ dominoval a získal 6 059 hlasov (na pomyselnom striebornom mieste skončil Ford Edge s 2 209 hlasmi). Ďalšie prestížne ocenenie, Auto roka 2017, získala ŠKODA KODIAQ 2. februára spomedzi siedmich finalistov. Aj v tomto prípade so značným náskokom pred druhým modelom potvrdila ŠKODA KODIAQ, že jej kvality zaujali nielen širokú verejnosť ale aj odbornú porotu.

Dizajn exteriéru

ŠKODA KODIAQ je univerzálny automobil. Nové SUV je ideálne ako pre prácu, tak aj rodinu a voľný čas. Bez problémov pokračuje v jazde aj tam, kde končia spevnené cesty.

Všetky línie modelu ŠKODA KODIAQ sú čisté, precízne a ostro vykreslené. Široká, trojrozmerne tvarovaná maska chladiča, ploché, klinovité svetlomety, ktoré plynulo prechádzajú do masky chladiča, druhý pár nižšie umiestnených svetlometov pripomínajúci tvár so štyrmi očami, svetlomety s kryštalickou štruktúrou - to sú všetko znaky dizajnového jazyka značky ŠKODA.

Pri pohľade zboku odkazujú krátke previsy a dlhý rázvor na priestranný interiér. Lemy blatníkov sú čiastočne hranaté. Zadné skupinové svetlá sú sériovo osadené LED diódami. Svetlo je tvarované do tvaru písmena C, ktoré je pre značku ŠKODA typické. Zákazník si môže vyberať z celkom 14 odtieňov vonkajšieho laku - štyroch nemetalických a desiatich metalických odtieňov. Vzhľad doplnkov sa líši podľa troch jednotlivých výbavových línií: Active, Ambition a Style, ktoré možno pre model ŠKODA KODIAQ vybrať.

Karoséria

Svojimi rozmermi sa ŠKODA KODIAQ pohybuje na hornej hranici segmentu kompaktných vozidiel SUV. Celková dĺžka je 4 697 mm, šírka 1 882 mm, výška (vrátane strešného nosiča) 1 676 mm a rázvor 2 791 mm. Automobil je postavený na modulárnej platforme koncernu Volkswagen, kde hrá veľkú úlohu odľahčená konštrukcia. Maximálnu tuhosť karosérie zabezpečuje rozsiahle využitie vysokopevnostných ocelí. So základným motorom TSI a pohonom predných kolies je pohotovostná hmotnosť veľkého SUV (bez vodiča) len 1 452 kg, pri motore 1,4 TSI s pohonom 4×4 potom 1 540 kg.

Suverénna je tiež torzná tuhosť, presnosť výroby, komfort a stabilita kabíny pri náraze. Vďaka precíznemu dizajnu dosahuje nové SUV KODIAQ hodnoty súčiniteľa aerodynamického odporu (cx) len 0,33.

Interiér

ŠKODA KODIAQ je iba o štyri centimetre dlhšia ako ŠKODA OCTAVIA, v rámci segmentu SUV však ponúka nadpriemerne veľký interiér. Dĺžka interiéru veľkého SUV je 1 793 mm, šírka vo výške lakťov vpredu je 1 527 mm a vzadu 1 510 mm. Priestor nad sedadlom má vpredu 1 020 mm a vzadu 1 014 mm. Priestor pred kolenami cestujúcich na zadných sedadlách je až 104 mm.

Interiér sa vyznačuje výraznými vertikálnymi prvkami, ako sú napríklad štyri veľké otvory pre prívod vzduchu. Veľký displej rozdeľuje palubnú dosku na dve rovnocenné zóny, určené pre vodiča a spolujazdca.

Volant je k dispozícii v niekoľkých rôznych prevedeniach a na želanie je k dispozícii s vyhrievaným vencom. Voliteľná trojzónová klimatizácia Climatronic s vlastným ovládacím panelom aj pre cestujúcich na zadných sedadlách je ďalším prvkom, ktorý je bežný skôr vo vyšších automobilových triedach. Elektronická parkovacia brzda sa aktivuje jednoducho tlačidlom.

Pre predné sedadlá je k dispozícii celý rad komfortných prvkov. Voliteľne môžu byť vyhrievané, s ventiláciou alebo elektricky nastaviteľné, vrátane pamäte. Tiež zadné sedadlá modelu ŠKODA KODIAQ sú veľmi variabilné: možno ich sklápať v pomere 60:40, štandardne sú posuvné v pozdĺžnom smere až o 18 cm a sklon operadla je individuálne nastaviteľný. Na želanie môže mať vozidlo ďalšie dve sedadlá v treťom rade. ŠKODA KODIAQ je prvým sedemmiestnym modelom v novodobej histórii značky ŠKODA.

Alternatívou k sériovo dodávaným textilným poťahom je kombinácia látka-koža, koža-Alcantara alebo koža-koža. Dekoračné lišty sú k dispozícii v piatich variáciách. Ambientné osvetlenie s nastaviteľným odtieňom vytvára v interiéri za tmy jedinečnú atmosféru. Toto osvetlenie je integrované v dekoračných lištách vo výplniach dverí a ponúka desať rôznych farieb.

Batožinový priestor

S objemom 720 až 2 065 l (pri sklopení zadných sedadiel) ponúka ŠKODA KODIAQ najväčší batožinový priestor vo svojej triede. Ak je vozidlo vybavené voliteľným sedadlom spolujazdca so sklopným operadlom, zmestia sa do SUV predmety dlhé až 2,80 m. Súčasťou voliteľnej výbavy sú elektricky ovládané piate dvere, ktoré možno (tiež v rámci voliteľnej výbavy) otvárať a zatvárať pohybom nohy pod nárazníkom alebo tlačidlom v interiéri. ŠKODA KODIAQ môže v konfigurácii TDI / DSG / 4×4 ťahať príves s celkovou hmotnosťou až 2,5 t. Pre tento účel je možné objednať elektricky ovládané ťažné zariadenie.

Výbava

Automobily ŠKODA ponúkajú vždy kus auta navyše a dokazujú to aj Simply Clever prvky modelu ŠKODA KODIAQ. Medzi ne patrí napríklad výsuvná plastová ochrana hrán dverí. Toto Simply Clever riešenie zabraňuje poškrabaniu a deformáciám na vlastnom i okolitých autách. Na želanie môže byť KODIAQ, ako prvý automobil ŠKODA, vybavený aj elektrickou detskou bezpečnostnou poistkou pre zadné dvere, palubnou komunikačnou jednotkou ICC alebo balíkom spánok so špeciálnymi hlavovými opierkami. Celkovo ponúka ŠKODA KODIAQ viac ako 30 Simply Clever detailov, vrátane siedmich úplne nových.

Asistenčné systémy

Novinkou v portfóliu je asistent pre jazdu dozadu s prívesom Tow Assist. Ak má ŠKODA KODIAQ pripojený príves, pri pomalej jazde dozadu prevezme systém riadenie automobilu. Pri jazde dozadu bez prívesu nový asistent Manoeuvre Assist brzdí, hneď ako za autom rozozná prekážku. Umožňuje to vylepšená funkcia zadných parkovacích senzorov.

Novinkou je pre značku systém Area View. Vďaka kamerám so širokouhlým objektívom, umiestneným na prednej a zadnej časti auta a vo vonkajších spätných zrkadlách sa na palubnom monitore zobrazuje niekoľko rôznych pohľadov na okolie automobilu. Medzi nimi je aj virtuálny pohľad z vtáčej perspektívy a 180° zábery z okolia prednej a zadnej časti vozidla, čo uľahčuje riadenie v neprehľadných situáciách alebo teréne.

Sériovo dodávaný systém Front Assist, vrátane funkcie núdzovej brzdy City, rozpozná pomocou radaru nebezpečné situácie, spôsobené inými autami alebo objektmi pred automobilom. Ak je to nutné, systém vodiča varuje a v prípade potreby automobil čiastočne alebo úplne zabrzdí. Funkcia núdzovej brzdy City je aktívna do rýchlosti 34 km/h. Voliteľne dodávaná Prediktívna ochrana chodcov dopĺňa funkciu Front Assist o zmiernenie následkov alebo zamedzenie stretu s chodcami.

Aj adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) pracuje pomocou radaru a pomáha vodičovi udržiavať zvolenú rýchlosť a odstup automobilu pred ním. Systémy Lane Assist, Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert pomáhajú vodičovi pri udržiavaní smeru v jazdnom pruhu. Pomocou radaru na zadnej časti systém sleduje mŕtve uhly v okolí auta a pomáha pri jazde dozadu z parkoviska. Pokiaľ je automobil zároveň vybavený systémami Lane Assist a ACC spolu s prevodovkou DSG, získava navyše i funkciu Traffic Jam Assist. Tento asistent sa dokáže v hustej premávke s vozidlom sám rozbiehať, brzdiť a udržiavať jazdu v pruhu, a to do rýchlosti 65 km/h.

Systém Driver Alert dokáže u vodiča rozpoznať príznaky únavy a v takom prípade ho požiada, aby urobil prestávku. Emergency Assist, rovnako tak v kombinácii s prevodovkou DSG, je ďalším príkladom spojenia ACC a asistenta pre jazdu v pruhoch Lane Assist. Pri hroziacej neschopnosti vodiča ovládať auto môže systém zbrzdiť veľké SUV až do úplného zastavenia. Crew Protect Assist, ktorý je k dispozícii v dvoch variantoch, sa stará o prípravu cestujúcich na hroziacu nehodu: zavrie bočné i strešné okná a automaticky pritiahne bezpečnostné pásy. Pokiaľ príde k zrážke, zabráni sériovo dodávaná multikolízna brzda tomu, aby sa automobil nekontrolovane pohyboval ďalej. Systém Travel Assist pracuje na báze kamery, ktorá dokáže rozpoznať dopravné značky a zobraziť ich v grafickej podobe na displeji palubného počítača alebo navigácie.

ŠKODA Connect

ŠKODA Connect sa delí na dve kategórie. Služba Infotainment Online zabezpečuje navigáciu a informácie v reálnom čase. Care Connect slúži k vzdialenému prístupu k autu a asistenčným službám.

Infotainment Online zahŕňa službu Online Traffic Information, zobrazujúcu v reálnom čase hustotu premávky na zvolenej trase. Služba Google Earth (k dispozícii pre systém Columbus) prenesie priebeh trasy do topografických náhľadov máp Google. Google Street View (k dispozícii pre systém Columbus) umožňuje zobraziť cieľovú destináciu vopred. Služba zahŕňa tiež aktualizáciu máp, informácie o cenách pohonných hmôt a vyťaženie parkovísk, online spravodajstvo, informácie o počasí a obľúbené miesta (My Points of Interest). Služby Infotainment Online sú počas doby jedného roka od zakúpenia nového auta zdarma, potom sú k dispozícii za príplatok.

Núdzové volanie (Emergency Call/eCall) je najdôležitejšia funkcia služieb Care Connect. Pokiaľ sú aktivované zádržné systémy vozidla, je núdzové volanie eCall odoslané priamo do servisného centra. Núdzové volanie je súčasťou štandardnej výbavy a je integrované priamo do služieb Care Connect. Jeho súčasťou je tiež funkcia upozornenia na nehody a rovnako tak i volanie v prípade poruchy. Do Care Connect je zahrnutá i proaktívna servisná služba. Pokiaľ je táto služba aktivovaná, sú všetky potrebné dáta automobilu odoslané do servisu pred jeho návštevou. Treťou službou Care Connect je vzdialený prístup.

Značka ŠKODA teraz ponúka tiež aplikáciu ŠKODA Connect App, ktorá môže byť použitá pre prístup a kontrolu doplnkových služieb. Napríklad: smartfón upozorní majiteľa, ak je jeho auto používané neadekvátnym spôsobom – prekračuje rýchlosť alebo sa pohybuje mimo vymedzenú oblasť. Táto aplikácia tiež umožňuje prenesenie doma naplánovaných trás do navigačného systému automobilu.

Nový variant SmartLink (all-in-one) v modeli ŠKODA KODIAQ nezdružuje len štandardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLinkTM, ale tiež funkciu SmartGate. Znamená to, že jedna funkcia slúži k navigácii, prehrávaniu hudby, čítaniu správ i zobrazeniu dát automobilu cez displej infotainmentu – a to v každom stupni výbavy.

Infotainment systémy

Infotainment Swing s 6,5" displejom je súčasťou sériovej výbavy tak ako aj Bluetooth pripojenie pre smartfóny a ŠKODA SmartLink. SmartLink prináša na palubu vozidla štandardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLinkTM. Pokiaľ zákazník pripojí svoj telefón k USB portu, otvorí sa zodpovedajúce rozhranie na displeji infotainmentu.

Voliteľne dodávaný infotainment Bolero má 8" dotykový displej s vysokým rozlíšením, vrátane funkcie palubnej komunikácie ICC (In-Car-Communication). Mikrofón handsfree sady zaznamenáva hovor vodiča a pomocou reproduktorov ho prenáša do zadnej časti vozidla.

Navigačný infotainment Amundsen rozširuje služby systému Bolero o funkciu navigácie a o špeciálny zobrazovací režim pre jazdu v teréne a v úzkych podzemných garážach. Najvyšší variant infotainmentu, navigačný systém Columbus, je navyše vybavený pamäťou s kapacitou 64GB a DVD mechanikou. Vďaka voliteľne dodávanému modulu LTE môže mať ŠKODA KODIAQ vysokorýchlostné internetové pripojenie. Prostredníctvom hotspotu Wi-Fi môžu pasažieri na svojich mobilných prístrojoch ľubovoľne surfovať, prehrávať si videá a odosielať e-maily (súčasť voliteľnej výbavy).

Ponuku modelu ŠKODA KODIAQ dopĺňajú aj atraktívne prvky doplnkovej výbavy.

Phonebox umožňuje indukčné nabíjanie telefónu podľa štandardu Qi a pripojenie k anténe vozidla – oboje bezdrôtovo. Canton Sound System má desať reproduktorov vrátane subwooferu a ponúka výkon 575 W. Voliteľne môže byť ŠKODA KODIAQ vybavená držiakmi tabletov, ktoré je možno zavesiť za predné hlavové opierky. Prístroje sa dajú dobíjať pomocou voliteľných 230V zásuviek alebo USB konektorov.

Motory

Benzínové i naftové agregáty majú turbodúchadlo, priame vstrekovanie paliva a spĺňajú požiadavky emisnej normy EU 6. Všetky motory sú vybavené systémom Start-Stop, rekuperáciou brzdnej energie a výkonným tepelným manažmentom, spotreba tak zostáva i napriek vysokému výkonu nízka.

Motor 2,0 TDI je k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Prvá z nich má výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 340 Nm. Vrcholné prevedenie disponuje 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Vstupná motorizácia TDI spotrebuje na 100 km 5 l nafty (131 g CO2/km). S najsilnejším naftovým motorom zrýchľuje veľké SUV z 0 na 100 km/h za 8,6 s a akceleruje ďalej až na maximálnu rýchlosť 210 km/h.

Paleta benzínových motorov sa skladá z dvoch agregátov 1,4 TSI a jedného 2,0 TSI. Kompaktný štvorvalec má v základnej verzii výkon 92 kW (125 k) a krútiaci moment 200 Nm. Spotreba podľa NEFZ je 6,0 l na 100 km, čo zodpovedá emisiám 140 g CO2/km. V silnejšej verzii dodáva motor s objemom 1,4 l výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 250 Nm; systém ACT (Active Cylinder Technology) pri nízkom zaťažení a otáčkach odpojí druhý a tretí valec. Pri špičkovej benzínovej motorizácii, agregáte 2,0 TSI, zaistí maximálnu efektivitu vylepšený režim spaľovania. Výkon motoru predstavuje 132 kW (180 k), krútiaci moment 320 Nm.

Prevodovky

V závislosti od konkrétnych motorizácií môže byť automobil vybavený buď šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo prevodovkou DSG so šiestimi alebo siedmimi stupňami.

Nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka má vo automobile značky ŠKODA premiéru. Ide o variant konštruovaný pre silné motorizácie s krútiacim momentom do 600 Nm. Prevodovka DSG je kompaktná a umožňuje bleskurýchle a komfortné radenie.

Vodič môže sedemstupňovú prevodovku DSG využívať buď v automatických režimoch D a S, radiť ručne pákou voliča alebo tzv. pádlami pod volantom. Pokiaľ je vo voliteľnej výbave Driving Mode Select – teda voľba jazdného profilu – navolený režim Eco, aktivuje sa funkcia voľnobehu. Hneď ako vodič pri rýchlostiach nad 20 km/h uvoľní pedál plynu, odpojí sa motor od zvyšku pohonnej sústavy a ŠKODA KODIAQ tzv. plachtí.

Obe vrcholné motorizácie – TDI s výkonom 140 kW (190 k) a TSI s výkonom 132 kW (180 k) – sú kombinované s novou sedemstupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies. Táto kombinácia je v automobile značky ŠKODA novinkou. Pre motor 1,4 TSI 110 kW (150 k) a pohon všetkých kolies je k dispozícii manuálna šesťstupňová prevodovka alebo šesťstupňová prevodovka DSG, pohon predných kolies sa dá zvoliť so šesťstupňovou prevodovkou DSG. Základná naftová motorizácia s pohonom 4×4 je ponúkaná s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo sedemstupňovou prevodovkou DSG, verzia s pohonom predných kolies potom výlučne so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Vstupná motorizácia TSI sa dodáva so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies.

Pre väčšinu motorizácií je k dispozícii pohon 4×4 s elektronickým riadením. Ten prináša veľké výhody v oblasti trakcie, stability a bezpečnosti jazdy, a to aj mimo cesty.

Srdcom pohonu 4×4 je elektronicky riadená lamelová spojka. Systém pohonu všetkých kolies je výkonný a rýchly. Jeho riadiaca jednotka permanentne prepočítava ideálny hnací moment pre zadnú nápravu. Vďaka prediktívnemu riadeniu, v závislosti od aktuálnej situácie, je tak strata trakcie takmer vylúčená. Pri brzdení motorom alebo pri nízkom zaťažení je z dôvodu hospodárnosti poháňaná len predná náprava.

Podvozok

Aj podvozok modelu ŠKODA KODIAQ vznikol vďaka rozsiahlemu know-how značky. Niektoré diely prednej nápravy typu MacPherson sú z hliníka, oceľová viacprvková zadná náprava zachytáva separátne pozdĺžne aj priečne sily. Posilňovač riadenia, využívajúci efektívny elektromechanický pohon, umožňuje presný kontakt s vozovkou a úzko spolupracuje s niektorými asistenčnými systémami modelu ŠKODA KODIAQ.

Veľké SUV značky ŠKODA je v stupňoch výbavy Active a Ambition osadené sedemnásťpalcovými kolesami, štandardom variantu Style sú osemnásťpalcové kolesá. Program voliteľnej výbavy ponúka leštené devätnásťpalcové kolesá. Brzdy s veľkými kotúčmi s vnútorným chladením vpredu sú silné a odolné. Pri svižnom prejazde zákrutou ako pri autách s pohonom prednej nápravy, tak s pohonom všetkých kolies, je ovládanie plynulejšie a bezpečnejšie vďaka elektronickej uzávierke diferenciálu XDS+, ktorá je funkciou kontroly stability ESC.

ŠKODA na želanie vybaví svoje veľké SUV aj voľbou jazdného profilu Driving Mode Select. Tá vodičovi umožňuje zvoliť, či budú motor, prevodovka DSG, posilňovač riadenia, klimatizácia a ďalšie systémy pracovať v režime Normal, Eco, Sport alebo Individual. Verzia s pohonom 4×4 ponúka navyše i režim Snow, ktorý je určený pre jazdu po ceste a nemá žiadne rýchlostné obmedzenia. Režim Snow upraví fungovanie systémov ABS, ASR, ACC (pokiaľ je nimi auto vybavené), riadiace jednotky motora a elektronické riadenie lamelovej spojky pre pohon všetkých kolies na zasneženej vozovke.

Ďalším prvkom voliteľnej výbavy je adaptívny podvozok DCC (Dynamic Chassis Control) spojený s voľbou jazdného profilu Driving Mode Select. Elektrické ventily prispôsobujú prácu tlmičov konkrétnej situácii. V spojení s Driving Mode Select sa systém prispôsobí štýlu jazdy vodiča a zaistí bezpečnú jazdu na ceste. DCC umožňuje nastavenie režimu Comfort, Normal alebo Sport.

ŠKODA KODIAQ pokračuje v jazde i tam, kde spevnená cesta končí. Jednoduchým stlačením tlačidla sa vodič dostane do režimu Offroad (pre verziu 4×4 voliteľne v kombinácii s voľbou jazdného profilu Driving Mode Select). Tu sa funkcia podvozku, riadiacej jednotky motora a bŕzd prispôsobí drsnému terénu. Ide najmä o rozjazdy, udržiavanie trakcie a brzdenie. V režime Offroad pomôže asistent pre jazdu na svahu bezpečne zdolať terénne nerovnosti úpravou funkcie bŕzd.

 ŠKODA KODIAQ - Auto roka 2017 - čítajte viac

 ŠKODA KODIAQ - víťazí v porovnávacích testoch - čítajte viac

 hore